Визначено лідерів трудового суперництва серед держпідприємств лісового господарства Вінниччини

4 квітня цього року під головуванням начальника Вінницького ОУЛМГ Анатолія Бондаря відбулося засідання колегї обласного управління лісового та мисливського господарства. Проаналізовано господарсько-фінансову діяльність підприємств за перший квартал 2018 року, визначено лідерів трудового суперництва. Ними стали ДП «Дашівське ДЛМГ» (1 місце, директор Кавуненко В.В., головний лісничий Криса В.Д.), ДП «Вінницький лісгосп» (2 місце, Попельнюк В.В., Ільченко Є.В.) та ДП «Іллінецький лісгосп» (3 місце, Романович А.В., Пальченко В.В.).
Ефективність діяльності кожного держпідприємства лісового господарства області оцінюється за чіткими критеріями, які демонструють, наскільки успішно в тому чи іншому держлісгоспі справляються із головним завданням, поставленим перед лісівниками державою – збереженням, охороною та відтворенням лісів. Окрім стану лісового господарства та лісових культур (об’єми заготовленого насіння, посадкового матеріалу, успішність весняної лісокультурної кампанії, відсоток приживлюваності культур і т. д.), до уваги береться і рівень охорони та захисту лісів (ефективність роботи рейдових бригад), стан мисливського господарства, лісозаготівельна та деревопереробна діяльність, рівень механізації при створенні та догляді за лісовими культурами. Враховується і критерій зростання обсягів реалізованої продукції, продуктивність праці, стан розрахунків підприємства по податках та обов’язкових платежах, стан оплати праці.
Приємно здивував Іллінецький держлісгосп, який вперше за останні роки виборов законну «бронзу» - посів 3 місце. За словами начальника ВОУЛМГ Анатолія Бондаря, це є свідченням цілеспрямованої й ефективної роботи керівництва та трудового колективу. Якщо пригадати, що найкращим показником роботи ДП «Іллінецький лісгосп» було 7 місце за перше півріччя 2006 року, то прогрес в роботі (з постійних за ці роки 10-11 місць) – разючий! За перше півріччя 2015 року – вже 4 місце в трудовому суперництві серед споріднених підприємств. І ось зараз – почесне третє місце! Радує закономірний результат роботи іллінецьких лісівників. Це – свідчення потужної, цілеспрямованої, впевненої діяльності особисто директора Романовича А.В., очолюваного ним колективу. Зміна лідерів трудового суперництва – гарний сигнал, стимул для подальшого підвищення ефективності лісогосподарського виробництва. А тут важлива постійна, довготривала, планомірна робота всього трудового колективу держпідприємства. Іллінецький держлісгосп впевнено відроджує колишню славу!
Іллінецький лісгосп спромігся в 2017 році збільшити переробку деревини на 260%! Це – найкращий результат серед восьми деревообробних дільниць держпідприємств лісового господарства Вінниччини,
Як завжди, лідер трудового суперництва у 1-му кварталі – ДП «Дашівське ДЛМГ», яке є яскравим взірцем ефективного поєднання ведення мисливського господарства з вирощуванням високоякісних лісових культур. Тут вміло займаються водночас і лісовим, і мисливським, і сільським господарством.
Другими в трійці лідерів трудового суперництва стали лісівники ДП «Вінницький лісгосп». Тут стабільно демонструють високий рівень ведення лісового господарства.

 

Прес-служба Вінницького ОУЛМГ


  • 07.11.2019
  • |
  • Загальні новини
  • |
  • Автор:  Прес-служба Держлісагентства

Законопроект «Про території Смарагдової мережі» вимагає суттєвого доопрацювання з врахуванням пропозицій Держлісагентства

Днями в Міністерстві енергетики та захисту довкілля України відбулось засідання робочої групи з доопрацювання проекту Закону України «Про території Смарагдової мережі».
Проектом Закону пропонується встановити правові засади визначення та збереження територій Смарагдової мережі в Україні згідно з вимогами Конвенції про охорону дикої флори та фауни і природних середовищ існування в Європі (Бернської конвенції) та з урахуванням вимог Директиви №2009/147/ЄС про збереження диких птахів та Директиви № 92/43/ЄС про збереження природних оселищ та видів природної фауни і флори.
Раніше Держлісагентство із залученням фахівців ВО «Укрдержліспроект», науковців Українського науково-дослідного інституту лісового господарства та агролісомеліорації, Українського науково-дослідного інституту гірського лісівництва розглянуло зазначений законопроект і попередньо надало свої пропозиції та зауваження Мінекоенерго.
Загалом законопроектом визначено, що до екологічної мережі України і територій та об’єктів природно-заповідного фонду включаються ще одні охоронювані території – території Смарагдової мережі (природні оселища та оселища видів природної фауни і флори).
Згідно з пояснювальної записки до законопроекту «під час 36-го засідання Постійного комітету Бернської конвенції у 2016 році був затверджений перелік об’єктів Смарагдової мережі Європи для України, який складається з 271 території площею 6,2 млн га або близько 10% України».
Однак, якщо законопроект лише зараз розробляється, то виходить, що вказаний «Перелік…» готувався поза межами законодавства України. Визначення територій об’єктів Смарагдової мережі здійснювалося без належної інвентаризації типів природних оселищ та оселищ видів природної фауни і флори, без будь-якої взаємодії та відома громадськості, власників земель, землекористувачів, відповідних органів влади. При визначенні меж територій Смарагдової мережі, до яких було включено території лісового фонду поза межами ПЗФ, не було проведено детальне їх натурне оцінювання, яке б включало визначення основних характеристик, що забезпечують стійкість та самовідновлення залучених лісів, наявність площ з лісовими культурами, що потребують догляду тощо.
Третина законопроекту присвячена внесенню змін до діючих законодавчих актів України. Більшість змін прирівнюють території Смарагдової мережі за обмеженнями, заборонами і ступенем відповідальності до територій і об’єктів природно-заповідного фонду. А рішення про визначення території Смарагдової мережі приймає уповноважений центральний орган, що суперечить положенням розділу VII «Порядок створення й оголошення територій та об’єктів природно-заповідного фонду» Закону України «Про природно-заповідний фонд України».
У низці статей законопроекту присутні упущення, припущення, неточності та протиріччя, які можуть негативно вплинути на збереження лісового фонду.
Законопроект в такому вигляді, маючи нечіткі формулювання, припущення і протиріччя (зокрема: «суттєво сприятиме», «значної кількості видів у межах ареалу із високим видовим різноманіттям», «важливий та/чи репрезентативний зразок типів оселищ», «особливий приклад певного типу оселища», «територія в інший спосіб суттєво сприяє досягненню цілей Бернської конвенції»), містить ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією, і потребує проведення громадської антикорупційної експертизи (на відміну вказаного у пояснювальній записці). Це стосується визначення меж Смарагдової мережі, типу оселищ, вид порушення (знищення чи пошкодження), які «окремі заходи» можуть обмежувати чи забороняти використання природних ресурсів у межах визначеної території Смарагдової мережі, хто і як визначає рівень впливу, що існував на момент внесення території до Національного реєстру територій Смарагдової мережі.
З одного боку, у законопроекті зазначається, що «на види діяльності, що вже здійснюються на законних підставах на території або на частинах території Смарагдової мережі на момент її внесення до Національного реєстру територій Смарагдової мережі, не поширюються обмеження чи заборони, встановлені цим Законом до моменту закінчення терміну дії документа дозвільного характеру на цю діяльність». Але є види діяльності, на які такий документ законодавством не передбачено.
З іншого боку, через пропоновані зміни до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» території Смарагдової мережі планується прирівняти до об’єктів і територій природно-заповідного фонду і через Висновок з оцінки впливу на довкілля заборонити здійснювати плановану діяльність (зокрема всі види рубок) в межах території Смарагдової мережі, вказавши, що така діяльність призведе до «суттєвої шкоди» природним оселищам та видам природної  фауни і флори, і не можливо їх зберегти за допомогою встановлення екологічних умов провадження планованої діяльності.
Застосування норм законопроекту призведе до того, що контролюючі органи на власний розсуд будуть вирішувати чи відноситься певна територія до Смарагдової мережі, яку шкоду нанесено, чи є планована діяльність «законною» тощо. Все це може призвести до правопорушень.
Держлісагентство вважає, що низка нечітких формулювань, припущень, неточностей та протиріч у нормах проекту Закону України «Про території Смарагдової мережі» може призвести до ризиків учинення корупційних правопорушень. Тому законопроект  вимагає суттєвого доопрацювання.
Наразі Держлісагентство, за результатами засідання робочої групи, готує чергові конкретні пропозиції до законопроекту.